Dan tetap tekunlah engkau memberi peringatan, kerana sesungguhnya peringatan itu mendatangkan faedah kepada orang yang beriman.” (Surah adz-Dzaariyat : Ayat 55)




Saturday 26 February 2011

Kejar dunia,kejar akhirat

Assalamualaikum..
بسم الله الرحمن الرحيم
اللهم صل على سيدنا محمد وعلى اله وصحبه وبارك وسلم

Dulu kini dan selamanya marilah kita merafa'kan setinggi2 kesyukuran ke hadrat Ilahi kerana kita masih lg dikekalkan di dalam nikmat iman dan islam..selawat dan salam ke atas junjungan besar Nabi Muhammad S.A.W kerana atas titik peluh baginda kita dapat merasai nikmat iman dan islam itu...Alhamdulillah..

Rasulullah S.A.W bersabda: 

"Apabila matinya seseorang manusia, maka berkatalah malaikat; apakah yang dia bawa dan berkata pula manusia; apakah yang dia tinggalkan."

InsyaAllah kali ni aku nk kongsikan kuliah yang telah disampaikan oleh Ustaz Azhar Idrus (ambe minat sangat ngang ustaz ni). kuliah ni telah disampaikan oleh beliau pada 25 februari 2011 yang lepas di kelantan. kuliah beliau berkisar tentang hadis yang aku nyatakan di atas..

Untuk menjelaskan lagi berkenaan hadis di atas, aku akan kongsikan di sini video rakaman beliau semasa kuliah itu diadakan..semoga kita menambah ilmu dengan mendengar kuliah ini dan sekaligus menguatkan keimanan kita kepada Allah Taala.


p/s: mintak maaf jika video ini rosak sedikit dihujungnya..aku dh cuba downlod yg terbaik..tp utk menyenangkan semua, aku sharekan di sini link video sebenar ini di ambil http://www.ustream.tv/recorded/12917986

Wallahuaalam..





No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...