Dan tetap tekunlah engkau memberi peringatan, kerana sesungguhnya peringatan itu mendatangkan faedah kepada orang yang beriman.” (Surah adz-Dzaariyat : Ayat 55)




Saturday 26 February 2011

Hargai Ibu Bapa

Assalamualaikum..
بسم الله الرحمن الرحيم
اللهم صل على سيدنا محمد وعلى اله وصحبه وبارك وسلم

Alhamdulillah bersyukur kita kepada Yang Maha Pencipta kerana memberi lagi kesempatan utk kita merasa hidup di atas dunia ini. selawat dan salam ke atas penghulu segala nabi, Muhammad S.A.W..semoga kita berada di bawah syafaat baginda..

Kali ni aku nk sharekan hampa suma pasai apa yg terjadi kemarin (semalam utk org kl) kt aku..mntk maapla kalo xbermanfaat entry kali ni..tp aku nk share jgk kt hampa..huhu..kemarin kalo hampa nk taw mak aku mai melawat aku..fuiyoo best woo mak bawak bnyk mknn sedap2..gelojoh beb gua mkn..sedaaappp..best dpt rasa masakan mak..tq mak!!!

yg paling penting aku nk habaq kt sini,aku ada wat somting kt mak aku..huhu..aku ada bg hadiah beb kt mak aku kemarin..aku bg handbag kat dia..aku beli kt langkawi 2..jgn main2..aku tataw la dia suka ka dak..seryes aku xpandai pilih..entah lawa ka dk bg dia..aku harap sngt dia suka.tu pn tym aku beli kwn2 yg tolong rekemenkan jgk..nnti dh ada bini senangla..suh ja dia pilihkan..aku pi bayaq ja kt kaunter..hoho

Aku nk sharekan jgk yg aku betol2 tersentuh hati kemarin..rasa nk menitiskan air mata jantan ni pn ada..sebab pa?sebab aku dapat tngok ayaq muka mak aku yg begitu gembira tngok handbag 2..tatawla dia suka ka dk..tp dari apa yg aku tngok,muka berseri2..tym nk balik pn aku prasan..selalu dia cm sedey ja sbb yela kaki aku pn xsembuh sepenohnya lg disbbkn dipatuk ulaq bln 12 ritu..aku berasa amat gembira sampai nk teyak sbb dpt buatkan mak aku hepi kemarin even bukanlah ada apa sngt pn ngn handbag 2 nk dibandingkan dgn jasa,penat dan lelah mak aku menjaga aku selama ni..

So, moral of the cita aku 2 aku nk kita sama2 hargailah mak kita..jgn lupa ayah juga la..sama ja depa 2org..bila kita dh besaq,dh ada keja,ada duet,jgnla lupa utk berbakti kpd mak ayah kita..alaa depa pn bknla mengharap sngt nk mkn duet kita..cuma depa akan berasa amat bahagia apabila anak2 depa ingat kat depa..depa akn berasa amat berbaloi menjaga kita apabila kita menjaga mereka pula suatu hari nnti..ingatlah kwn2 bahawa redha Allah terletak pada redha ibu bapa kita =)

P/s:kalo hampa ada apa2 nk di sharekan,bolehlah emelkan entry hampa kt emel aku ni mhi_54@yahoo.com

di sini aku sharekan lagu utk hampa..hampa layan la..


Wallahualam..






No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...